top3
csb

Inapoi la proiect

Raport privind participarea româneascã la Targul International de Turism de la Oslo

     Prin proiectul "Ecoturism din Tara Dornelor-un instrument pentru dezvoltarea durabilã"

     O activitate importantã realizatã în a treia perioadã de punere în aplicare, referitoare la primul obiectiv al proiectului, a fost aceea de a promova Tara Dornelor ca o destinatie turisticã la Targul International de Turism din Oslo (Reiseliv).
     Activitatea a fost coordonatã si bugetata de AER si a constat in 2 etape:
1. Pregatirea:
     - aranjamente pentru rezervarea spatiului pentru stand;
     - aranjamente de cãlãtorie si cazare pentru participanþi;
     - pregãtirea materialelor promotionale: bannere cu Tara Dornelor si România, brosuri tipãrite intitulate "Descoperã Tara Dornelor", materiale despre serviciile de ecoturism oferite in Tara Dornelor sau alte zone din România;
     - pregãtirea logistica necesara pentru a recrea în Norvegia atmosfera locala din Tara Dornelor: costume populare, obiecte artizanale (ouã încondeiate, farfurii, prosoape realizate manual), alimentare locale.

2. Participarea la eveniment: intre 13 si 16 ianuarie 2011.
     Delegatia românã a fost formatã din:
     - 4 reprezentanti ai AER: Andrei Blumer, Bogdan Papuc, Marian Tirla, Viola Harmati;
     - 2 reprezentanti ai Asociatiei de Ecoturism Tara Dornelor (AETD): Alina Ioniþã si Cãtãlin Ursache;
     - 1 reprezentant al Fundatiei Speologice: Camelia Raceanu.

     Evenimentul de la Oslo a reunit 361 standuri din 184 de þãri, un concurs destul de mare pentru expozanti de a capta atentia vizitatorilor (mai mult de 30.000 de oameni, în acest an).

     Câteva remarci generale despre Reiseliv 2011, fãcute de cãtre reprezentantii ai AER care au participat la targul din 2010:
     · Probabil mai putin public decât 2010;
     · interes fata de ciclism montan, de urmãrire a vietii sãlbatice si excursii culturale.

     Unele observatii specifice cu privire la România si Tara Dornelor:
     · În general, exista mai mult interes despre România decât în 2010;
     · Mai multi oameni dornici de a vizita România, punând întrebãri specifice;
     · Mai multe agentii de turism interesate de România pentru explorarea posibilitãþii de programe (aproximativ cinci);
     · Mai puþini jurnalisti interesati sã viziteze România;
     · programele de echitatie mai interesante pentru familiile cu copii mici;
     · Tara Dornelor a fost prezentata ca o destinatie, pentru ecoturism, atractiva atat pentru public cat si agentiile turistice datorita     varietatii pachetelor turistice propuse pentru diferite anotimpuri in România:
     - programe de vara, inclusiv cãlãrie, ciclism montan si excursii in circuit, drumetii, nordic walking, rafting;
     - programe de iarna: schi de turã, alpinism pe gheatã, schi alpin, trasee de sanii trase de cai;
     - programe pentru familii, copii si tineri, precum drumetii la rezervatia geologica "12 Apostoli" sau tabere Junior Ranger în Parcul National Calimani.

     În acest context, târgul a fost un bun prilej de a valorifica o parte din rezultatele proiectului:
     - au fost promovate 7 pachete de ecoturism identificate in Tara Dornelor;
     - au fost promovate 5 pensiuni din Tara Dornelor certificate cu brand-ul "Eco Descoperã România";
     - a fost promovata o cale tematica dezvoltata în cadrul proiectului ("12 Apostoli").
 
     În plus, reprezentanþii Asociatiei recent infiintate din Tara Dornelor - AETD - care au fost prezenti acolo, au avut posibilitatea de a lua pulsul pietei internationale, de a întelege asteptãrile clientilor, aprecia corect nivelul de competitivitate si au devenit constienti de liniile strategice ce trebuie sã fie urmate, în afacerile proprii, dacã sunt interesati de piata internationalã.

     Desigur, rezultatele concrete ale acestei participãri ar putea fi mãsurate doar în timp, atunci când vizitatorii, convinsi la targ de imaginile de pe materialele promotionale si recomandarile noastre, vor pasi cu adevarat in Tara Dornelor. Pana atunci, satisfactia noastrã a fost cã publicul norvegian a vrut sã afle detalii despre Tara Dornelor si România si a luat în considerare faptul cã o vacantã interesanta ar putea fi in România.

     Standul organizat de AER in acest an la Reiseliv a fost singurul din Romania, dar a primit, de asemenea, sprijinul Ambasadei României din Norvegia, constând în materiale promotionale despre România, inclusiv hãrþi si postere.

Unele imagini din timpul desfasurarii targului:
 

1
2
3 4

Inapoi la proiect