top3

Alte proiecte ale Fundatiei

Proiect

- lansare

- grup tinta

- instruire

- eval.initiala

- consultanta

- eval.finala

- tr.tematice

- interpretare

- ghid / CD

- promovare

csb
swissro-horizontal-rgb400

Cursul Aprovizionarea si valorificarea produselor locale a avut o durata de 2 zile si s-a desfasurat dupa cum urmeaza (agenda):

11 noiembrie, la sediul Primariei Fundu Moldovei
Teme abordate:

  • Identificarea produselor locale (criterii, recunoasterea produselor locale, produse cu valoare naturala ridicata)
  • Tendinte in consum – bio, eco, slow food si analiza nevoilor turistilor
  • Piata locala, comerciantii si consumatorii – tipologia pietelor locale, motive pentru a cumpara produse locale
  • Forme de organizare a comerciantilor
  • Plan de aprovizionare si marketing pentru produsele locale
  • Vizita de studiu la pensiunea Casa Baciu din localitatea Fundu Moldovei

12 noiembrie, Primaria Fundu Moldovei
Partea a II-a a sesiunii - Aprovizionarea si valorificarea produselor locale

  • Valorificarea produselor locale – adaugarea de valoare produselor locale si extinderea afacerii, elaborarea meniului traditional, colaborarea cu artizani si mestesugari locali, dezvoltare de pachete turistice
  • Networking  - parteneriate locale in vederea dezvoltarii economiei locale si a afacerilor in turism
  • Modele de bune practici in promovarea si valorificarea produselor locale
  • Potentialul turistic al produselor de munte
  • Comercializarea artelor mestesugurilor
  • Rolul pensiunilor in comercializarea de bunuri si furnizarea de informatii pentru turisti: - prezentarea comerciala
  • Concluzii: Potential turistic al zonei - analiza SWOT, mestesuguri locale, identificare bune practici in turism

     La activitatea din 11 noiembrie  au participat 22 de persoane (13 reprezentati ai pensiunilor, 4 reprezentanti ai fundatiei alti invitati).
     Un punct foarte apreciat inclus in agenda a fost vizita unei unitati turistice care se bucura de o mare popularitate si apreciere: Casa Baciu. Proprietarul pensiunii a explicat colegilor de curs care au fost pasii parcursi in dezvoltarea propriei afaceri si ce elemente de noutate  le considera  necesar a fi implementate. Intrucat pensiunea dispune de o gama variata de activitati pentru turisti (restaurant, crama, foisor pentru preparat gratare, loc de joaca pentru copii, piscina, iaz pentru pescuit cu avifauna caracteristica,  distilerie pentru produs tuica, crescatorie de pasari care poate fi vizitata etc) s-a discutat posibilitatea de a beneficia de astfel de servicii si turisti cazati la alte pensiuni din zona pe baza unor colaborari incheiate intre proprietarii de pensiune.
     La activitatea din 12 noiembrie  au participat 18  persoane (11 reprezentati ai pensiunilor, 4 reprezentanti ai fundatiei, alti invitati). Ca exercitiu practic s-a lucrat la realizarea unui meniu complet pentru 1 zi oferit de fiecare pensiune, scotand in evidenta produsele gastronomice care pot da personalitate fiecarei pensiuni. S-a discutat despre importanta cunoasterii notei personale a fiecarei pensiuni (ca meniu, activitati, elemente arhitecturale)  pentru a diversifica optiunile de petrecere a timpului turistilor in zona. S-a subliniat ca astfel de recomandari nu indeparteaza turistul de o anumita pensiune, ci prelungeste sederea acestuia in zona in care a poposit.